onsdag 7. juli 2010

Lavkarbosnacks

Har forsket litt nå og funnet meg noen favoritter som man kan kjøpe (mest snacks:)). Kommer sikkert flere etter hvert

Cloetta melkesjokolade uten sukker
Yummie, sier bare jeg. Denne er farlig god og den beste sukkerfrie sjokoladen jeg har smakt til nå.
Den inneholder netto 12g karbo pr. 100g. Kjekt å ha i skapet hvis søtsuget blir for stort, men obs, vanskelig å ikke spise den opp... og obs, den kan virke lakserende i større mengder pga maltitol...


Heistad hermetisk frukt
Heistad har sluttet å produsere, men det finnes noe restlager i enkelte butikker. Jeg har begynt å hamstre disse, men det er få steder jeg finner. Kjøper noen bokser om gangen, he he. De er kjempegod som dessert eller hvis en har lyst på noe godt. (5 karbo pr 100g)


Sjokolade fra sukkerfritt
Ikke like god som Cloetta. men disse sjokoladecashewene falt meget godt i smak. Kjøpte siste pakken forrige dagen og vet ikke om jeg finner de i andre butikker, men det finnes en nettbutikk, så virker som en kan bestille der. (Litt usikker på om det er netto 5,1 eller 15g i denne) NB! Spiser du en hel sånn, sørg for å være alene de neste timene...


Heistad/Eldorado gele uten sukker, sjokoladepudding og vaniljesaus
Heistad har som sagt sluttet, men Eldorado selger nå samme typen. Har foreløpig kun laget bringebærfromage, brukte en pose gele (0 g karbo!) og en pakke kremfløte, nam nam. Vaniljesausen har også netto 0 g karbo. Sjokoladepuddingen har 8g karbo pr. 100g



Cocosa
Cocosa bruker jeg ofte som erstatning til meierismør. Bruker cocosa pure i pannekaker og til å steke med, den mister ikke næringseffekten i stekingen sånn som annen olje (noe sånt). Bruker også enten cocosa pure eller cocosa extra virgin (kokossmak) i sjokoladesnacks.


Syltetøy
Her bruker jeg Lærums 80% bær. Har ikke i kjøleskapet akkurat nå, men tror det er ca netto karbo på 5g.

Tomatpure
Denne tomatpureen fra Landlord inneholder 5g karbo.


Det var dagens tips fra meg, løp og kjøp :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar